Człowiek ma zły wpływ na środowisko. Wraz ze wzrostem populacji wzrastają również szkody, które powodujemy.
Każdy krok, jaki podejmujemy, od zaopatrzenia, przez pakowanie, po gospodarkę odpadami, ma wpływ na środowisko. Firmy dbające o środowisko szukają rozwiązania tego problemu. Niektórzy sprzedawcy detaliczni biorą pod uwagę obieg zamknięty w swojej działalności.
Firmy te chcą wykazać swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój wobec środowiska i konsumentów. Doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że energia odnawialna w wielu okolicznościach staje się tańsza i bardziej dostępna. Według niektórych badań odnawialne źródła energii są obecnie najtańszą formą wytwarzania nowej energii elektrycznej dla dwóch trzecich światowej populacji.
Istnieje wiele firm, które przyjęły pomysły dotyczące energii odnawialnej z różnych krajów i rynków. Jedna z nich jest w Wielkiej Brytanii, babeczki Loli. Ogłosili, że uruchomili pierwszy sklep detaliczny odłączony od sieci energetycznej. Wykorzystują panele słoneczne na dachu, które dostarczają energię do lodówek, oświetlenia i systemów kasowych.
Istnieją również firmy uniwersalne, takie jak Estee Lauder Companies, Sephora, Google, Apple, Starbucks, Microsoft, Intel, Samsung, P&G, Intel, IKEA, DHL, Unilever, HM i Netflix, które są jedną z tych firm wykorzystujących energię odnawialną.
W sierpniu 2019 r. firma Gap Inc. podpisała 12-letnią umowę VPPA z firmą Enel Green Power, która zapewni energię wystarczającą do zasilenia ponad 1500 sklepów detalicznych firmy na całym świecie. Gap Inc. przewiduje, że dzięki naszemu sojuszowi osiągnie swój cel na rok 2020, jakim jest obniżenie emisji gazów cieplarnianych o 50% w porównaniu z poziomem bazowym na rok 2015.
Przyszłość należy do energii odnawialnej i mądre przedsiębiorstwa już w nią zainwestowały. Od małych po większe firmy, wybór zielonej energii zawsze się opłaca.

Pamiętać! Zielony jest dziś tańszy.